www.kab.co.il

המשמעות הרוחנית של חגי תשרי


חגי תשרי, מראש השנה ועד שמחת תורה, מסמלים תחנות בדרכו הרוחנית של האדם. צאו למסע אל המשמעות הקבלית הפנימית המסתתרת מאחורי מנהגי החגים, וגלו את הקשר להתפתחות הרוחנית שלכם. בראש השנה אנחנו קובעים עבור מה אנחנו מקדישים את השנה החדשה. לאחר 5 ימים מגיע יום הכיפורים, בו אנחנו עושים חשבון נפש בין מה שאנחנו כרגע לבין מה שאנחנו רוצים להיות. בראש השנה אנחנו מכתירים את הכוח העליון וביום הכיפורים אנחנו מבקשים ממנו סליחה, שיאיר עלינו ויתקן אותנו. שיביא אותנו מצורת המצוי לצורת הרצוי.

אחרי שחתמנו את יום הכיפורים, אנחנו מבינים שיש לנו דרך סלולה לממש את מטרת הקיום שלנו כאן. משם מתקדמים לסוכות, שם אנחנו בונים מסך וצמצום לאור העליון, ותחת המסך הזה אנחנו יושבים שבעה ימים בסוכה.

בכל חג אנחנו עולים לדרגה רוחנית חדשה. בסוכות אנחנו מוכנים לגלות את הכוח העליון לא בתוך הכלים האגואיסטים, אלא בהידמות אליו ואל התכונות שלו, להפוך את הרצון האגואיסטי לרצון אלטרואיסטי, וכך נגלה אותו. ובשמחת תורה זו התפרצות השמחה לאחר שעברנו את כל התהליך של חודש אלול, ראש השנה, יום כיפור וחג הסוכות.

בחג שמחת תורה משיגים את האור המחזיר למוטב. האור מתגלה מתוך החושך ומעלה אותנו מהחושך של העולם הזה, לאור של העולם העליון. הגורל שלנו ושל כל עם ישראל תלוי בנו ובמאמצים שלנו. אז שתהיה שנה טובה, מתוקה ושמחה!

Skip to content