נקודות דס"ג
לאחר צמצום א', מחליטה מלכות למלא את עצמה על מנת להשפיע, ע"י הרשימות שנשארו מעולם אין סוף. קבלה על מנת להשפיע היא נגד טבעו של הנברא, לכן לא יכולה מלכות לקבל בבת אחת את כל האור העליון, שהיה ממלא אותה בעולם אין סוף, אלא רק במנות קטנות, הנקראות "פרצופים". וכך, מקבלת מלכות חמש מנות אור: גלגלתא, ע"ב, ס"ג, מ"ה עליון, ב"ן עליון. בזה גמרו לצאת כל הרשימות שבה ונעצרה שרשרת ההתפשטות.
הפרצוף השלישי שיצא הוא פרצוף ס"ג. טבעו הוא בינה, כך שהוא לא רוצה לקבל שום דבר לעצמו, "חפץ חסד". לכן, יכול הפרצוף הזה לרדת למטה מטבור של גלגלתא, ולמלא באורותיו את הסוף של גלגלתא.
פרצוף ס"ג יצא על רשימות התלבשות ג' ועביות ב'. לכן, יש בטעמים שלו הארת חכמה. מסבה זו, לא יכולים הטעמים של ס"ג לרדת למטה מטבור גלגלתא. אלא, רק כשמתחיל פרצוף ס"ג להזדכך, נעלם מיד אור חכמה, ובדרך ההזדככות של המסך מטבור לפה, יוצא פרצוף נקודות דס"ג, בפרצוף הזה יש רק אור חסדים. לכן, הוא יכול לרדת למטה מטבור של גלגלתא, ולמלא את הסוף של גלגלתא באור חסדים.
כל המציאות יוצאת מבחינת שורש, שהיא רצון הבורא להיטיב לנבראיו. לפי הרצון הזה מתפשט האור כשרשרת סבה ומסובב, בכדי להגיע לביצוע מחשבת הבריאה בתוך הכלים, כך שהם יקבלו אותו.
בבחינה א', שהיא כללות האור והכלי, נמצאת כל כונת הבורא לעשות כלי ולמלאותו באור. כל מה שיוצא אחרי בחינה א', יוצא בפועל ממנה. כך מתגלה בפועל מחשבת הבורא. הבורא הטביע מראש, בטבעם של הכלים והאורות, את האפשרות להביא את הבריאה למטרה : להעלותה לדרגת הבורא.
לאחר צמצום א', מחליטה מלכות דאין סוף לקבל על ידי המסך, ומולידה חמישה פרצופים : גלגלתא, ע"ב, ס"ג, מ"ה עליון, ב"ן עליון. בזה גמרו לצאת כל הרשימות, ואוזל כח המסך, למרות שהתמלא רק חלק ממלכות.
אם לא היו יורדות נקודות דס"ג למלא את הסוף של גלגלתא, לא היתה מתמלאת מלכות
דאין סוף לעולם. כי המלכות היא רק רצון לקבל, בלי התערבות עם רצונות של השפעה. וכאן, כאשר יורדות נקודות ס"ג, שהן בינה, לסוף גלגלתא, שהוא מלכות, נוצרת התערבות המלכות עם בינה. כך מקבלת המלכות הזדמנות לרכוש רצון (כלים) של השפעה, לתקן את עצמה, ולהתמלאות באור.
לאחר צמצום א', החליטה מלכות דאין סוף לקבל רק על ידי מסך, היינו, לפי היכולת שלה לקבל על מנת להשפיע. היא עושה זווג על רשימות התלבשות ד' ועביות ד', שנשארו בה לאחר הצמצום, ומקבלת חלק מאור אין סוף. אותו חלק ממלכות אין סוף, שנתמלא על ידי הזווג הזה, נקרא "גלגלתא" או "פרצוף כתר".
אחר כך מקבלת מלכות עוד חלק מאור אין סוף, על מנת להשפיע. חלק המלכות שמתמלא על ידי הזווג הזה, על המסך עם רשימות התלבשות ד' ועביות ג', שנשארו לאחר גלגלתא, נקרא"ע"ב", או "פרצוף חכמה".
החלק ממלכות אין סוף, שהתמלא בשלב הבא, מהזווג על הרשימות, התלבשות ג' ועביות ב', שנשארו לאחר פרצוף ע"ב, נקרא "ס"ג", או "פרצוף בינה". פרצוף ס"ג זו אותה מלכות, רצון לקבל, אלא שהוא לא יכול לקבל ע"מ להשפיע, ע"י המסך, כמו פרצופי גלגלתא וע"ב. הוא יכול רק לדמות את עצמו לבחינה ב', בינה.
בינה, לפי הטבע שלה, לא רוצה לקבל אור, היא רוצה רק לתת. על הפעולה הנקראת "לתת", אין שום הגבלה. לכן, יכול פרצוף ס"ג למלאות באור החסדים שלו גם את כל אותו חלק במלכות דאין סוף, שנשאר עדיין ריק.
בינה כוללת שלושה חלקים :
א. התפשטות אור חכמה.
ב. החלטת בינה שלא רוצה אור חכמה, אלא רוצה רק להשפיע. לכן מתפשט בחלק הזה אור חסדים.
ג. בינה מקבלת קצת אור חכמה, אבל לא לעצמה, אלא בכדי להעבירו לפרצוף ז"א.
החלק הראשון בבינה הוא עדיין חכמה. רק מהחלק השני שבבינה מתחיל להתגלות הרצון להשפיע. לכן, בחלק הזה, שבו נמצא הרצון להשפיע עם אור החסדים, היא יכולה למלאות את אותו חלק ממלכות דאין סוף, למטה מטבור הכללי, שעוד לא התמלא.
פרצוף ס"ג מתחיל לקבל אור בתוך שלו, על ידי זווג על התלבשות ג' ועביות ב'. נוכחות רשימו ג' דהתלבשות, גורמת להתפשטות אור חכמה בטעמים שלו. לכן, לא יכול החלק הזה של הפרצוף לרדת למטה מטבור של גלגלתא.
אבל, לאחר שמתחיל המסך של ס"ג להזדכך, ועולה מהטבור לפה, יכול חלק מהפרצוף, שהוא רק בינה, לרדת למטה מטבור דגלגלתא. גם האור שמסתלק מתוך פרצוף ס"ג יכול לרדת למטה מטבור גלגלתא, מפני שזהו אור חסדים בלי אור חכמה.
לכן, יורד אותו חלק מפרצוף ס"ג, הנקרא "נקודות דס"ג", הכולל את החלק השני והחלק השלישי של פרצוף בינה, למטה מטבור של גלגלתא, ומתלבש על הסוף שלה.