התפשטות המציאות עד לעולם שלנו
מתוך: פתיחה מקוצרת 1
נושא: מבנה העולמות / שיעור 1: ה) התפשטות המציאות עד לעולם שלנו
איפה אנחנו נמצאים? - התפשטות המציאות משורש עד לעולם שלנו:
_ בחינות שורש, א', ב', ג', ד'.
_ בחינה ד' נקראת מלכות דא"ס, עולם א"ס.
_ אחרי עולם א"ס ישנו עולם הצמצום - צמצום א'.
_ לאחר הצמצום ישנם עולמות: אדם קדמון, אצילות, בריאה, יצירה, עשיה.
_ אחר כך ישנו העולם הזה, העולם שלנו. כאן אנחנו נמצאים, למטה. "העולם שלנו" זה רצון לקבל רק לעצמי, רצון לתענוגים גשמיים בלבד.
שלבי העלייה מהעולם שלנו עד לאין סוף:
^ 1) אנחנו צריכים לעבור את כל דרגות התפתחות הרצון בעולם הזה, בעולם שלנו: דומם, צומח, חי, מדבר.
^ 2) לעבור את הקו, שנקרא "מחסום", שמפריד בין העולם הזה לעולמות הרוחניים.
^ 3) לעבור את העולמות: בריאה, יצירה, עשיה, (עולמות בי"ע).
^ 4) לעבור את ה פרסא ולהיכנס לעולם האצילות, ולעולם אדם קדמון.
^ 5) ואז לעבור לאין סוף.
את כל הדרגות האלו, אנחנו חייבים לעבור בזמן שאנחנו נמצאים כאן, בעולם הזה, וחיים כמו שאנחנו חיים היום, באותה צורת חיים.
הדרך שאנחנו עושים כאן, בזמן שאנחנו עוברים את כל העולם הזה, עד המחסום, נקראת "זמן ההכנה".
כשעוברים את המחסום, ועוברים דרך עולמות בי"ע, זה נקרא "ששת אלפים שנה".
אח"כ שעוברים לאצילות ואדם קדמון, זה נקרא "זמן של משיח".
ומעל לכך אלו הם כבר דברים שנקראים "אחר התיקון".
אנחנו נולדנו בעולם אין סוף. אחר כך אנו יורדים לאט לאט עד לעולם הזה. אחר כך מהעולם הזה, אנחנו מתחילים לעלות לאט לאט, עד שחוזרים לנקודה הזאת.
כשאנחנו עושים את כל הסיבוב הזה, אנחנו בסך הכל מתקנים את המצב שבאין סוף - מתקנים את הבושה. כשמסיימים לתקן את הבושה, גומרים לתקן את הכלים האלו, אנו חוזרים מהתיקון, ואז מתחילות הדרגות שנקראות "לאחר התיקון".
זה כמו אדם, שיש לו איזשהו כלי מקולקל, ואחרי שמתקן את הכלי הזה, הוא יכול להיכנס לעבודה כלשהי, ולהתחיל לעבוד. אבל מה בעצם אנחנו עושים לאחר שמתקנים את הכלי ונכנסים לאיזושהי מציאות של עבודה? לא ידוע. על זה אנחנו לא לומדים.
המקובלים נותנים לנו הכשרה, נותנים לנו את השיטה כיצד לתקן את עצמנו, ומי שמתקן את עצמו, נכנס אחר כך למציאות ההיא, ועל זה כלל לא כתוב, באף מקום. זה לא ענייננו. זאת משום שבכלל לא ניתן להסביר במלים שלנו, על המציאות שנמצאת שם, למעלה, למעלה מהתיקון. לכן אי אפשר לכתוב על זה אפילו בספרים, המקובלים כותבים על זה רק בכל מיני רמזים.
אנחנו לומדים רק מלמעלה - למטה; איך נולדנו והשתלשלנו עד לעולם הזה, וכיצד עלינו לעלות מן העולם הזה, עד לעולם אין סוף, עד לגמר התיקון. ומה שלאחר התיקון - זו כבר לא בעיה שלנו. את כל הסיבוב הזה, עד לגמר התיקון, האדם חייב לעשות בזמן שהוא נמצא כאן, בעולם הזה, כך שיחבר את שני העולמות יחדיו.