סיכום
מלכות דאין סוף, לאחר צ"א, מקבלת על ידי המסך חמש מנות של האור העליון. כל מנה ומנה שהיא מקבלת, נקראת פרצוף. חמשת הפרצופים יחד, נקראים עולם אדם קדמון, והשמות של חמשת הפרצופים הם: גלגלתא, ע"ב, ס"ג, מ"ה, ב"ן, או: כתר, חכמה, בינה, ז"א, מלכות. בכל פרצוף ישנן התפשטות האור והסתלקות האור. ההתפשטות נקראת טעמים, וההסתלקות נקודות. אחרי שהאורות נעלמים, רשימות מהתפשטות האור נקראים תגין, ורשימות מהסתלקות האורות נקראים נקודות.
התגין, הטעמים, הנקודות והאותיות - זוהי אינפורמציה על כל האורות שנמצאים, ושהיו. סך כול האינפורמציה הזאת, מתבטא אחר כך בגימטרייה: אנחנו לוקחים את האורות, איך שהם, וממלאים את הכלי, שהשלד-המבנה שלו הוא תמיד יו"ד ק"י וא"ו ק"י. כל הנשמות, כל הנבראים, מה שלא יהיו, איפה שלא יהיו, תמיד השלד-הגוף שלהם, בלי מילוי, זה: י-ה-ו-ה. מידת המילוי שלהם עם האורות זה מה שנקרא גימטרייה. גוף ביחד עם האור שממלא אותו, נקרא "שם". כלומר, שמו של פרצוף רוחני, נקבע לפי מידת הימצאותו של הבורא בתוכו, לפי מידת הימצאותו של האור בתוך הכלי.
מכאן אפשר כבר להבין, שאם אדם משיג מדרגות רוחניות שונות, הוא מחליף כל פעם את השמות, כל פעם קוראים לו בצורה אחרת. היום קוראים לו משה, אחר כך אברהם, יעקב, לא חשוב איך. בכל רמה, בכל מדרגה, אותו הכלי מקבל מסך אחר ומילוי אחר, ואז יש לו שם חדש.
מהו השם? למה נקרא לגלות שמות הקדושים? לגלות שם של הבורא. כשאדם עושה זווג דהכאה, ועל ידו מכניס לתוכו אור, אז בתוכו הוא מגלה את הבורא, את האור הזה. אם הוא מרגיש אותו - זה נקרא שהוא מגלה את השם הקדוש, האדם בעצמו הופך להיות השם הקדוש. הכל קיים ומתגלה בתוך האדם. לזה אנחנו צריכים להגיע. בעל הסולם כותב על זה במאמר "מהותה של חכמת הקבלה":
הוא כותב שהחכמה הזו היא "סדר של שרשים" על זה אנחנו לומדים, על שורשים. אנחנו עוד נמצאים למטה, עוד נלמד איפה אנחנו, " המשתלשלים" מלמעלה, מאין סוף, עד העולם הזה "על דרך קודם ונמשך" זאת אומרת, סיבה ומסובב, "בחוקים קבועים ומוחלטים" אותם אנחנו לומדים לאט לאט. עוד נכיר אותם . "המתחברים" יחד "וקולעיםלמטרה אחת מאוד נעלה," הכול משתלשל עד האדם, ובאדם כבר ישנה מטרה, איזו מטרה? "הנקובה בשם "גילוי אלוקותו ית' לנבראיו בעולם הזה"." כלומר, עכשיו אנחנו נמצאים כאן, בעולם הזה, בשר ודם, ובתוכנו אנחנו צריכים לברוא את הכלי הזה, שנקרא רצון לקבל עם מסך, שבתוכו אנחנו נגלה. מה נגלה? "גילוי אלוקותו" - שהאור יכנס לבפנים, לתוך הכלי. "גילוי אלוקותו ית' לנבראיו בעולם הזה". בעודנו חיים בעולם הזה, אנחנו חייבים להגיע לזה.
מי שחושב שיש משהו, חוץ מהמצב הזה, הוא פשוט לא מבין עדיין, ונראה לו שיש עוד מצבים אחרים. חוץ מהעולם הזה, וגילוי הבורא לנבראיו בעולם הזה, אין כלום. כלומר, המטרה שלנו, היא בעצם המטרה היחידה, שיכולה להיות במגע האדם עם הרוחניות, עם האלוקות.
אני ממליץ לחזור על החומר שוב ושוב. יש ענין של פשוט יגיעה 'מטומטמת'. אינכם יודעים עד כמה מתוך הדברים הפשוטים האלה, החומר חודר לבפנים, וכנגד זה, באים האורות המקיפים.