חזרה – ירידת נקודות דס"ג
למדנו, שיצא פרצוף גלגלתא, ובפרצוף גלגלתא היה חשבון בראש, והוא קיבל אור פנימי. אחר כך היה ביטוש פנים ומקיף, ואז, המסך הזדכך בחזרה לפה, וירד לאחר מכן לדרגה פחותה יותר, דרגה שכלפי גלגלתא נקראת "חזה". והיא נקראת הפה של הפרצוף הבא. כאן נעשה שוב זווג דהכאה, נעשה חשבון: כמה לקבל על מנת להשפיע, וקיבל אור פנימי. ושוב, היה לו אור מקיף, ביטוש, ושוב הזדכך, ושוב ירד לדרגה פחותה מזה.
כאמור, הפרצוף הראשון נקרא גלגלתא, הפרצוף השני נקרא ע"ב, והפרצוף השלילי, שעכשיו יוצא, יקרא ס"ג. גם הפה של ס"ג הוא בחזה של ע"ב, וגם בס"ג אור פנימי מתפשט למטה. האור הפנימי, ההתפשטות מלמעלה-למטה של כל קומה וקומה, נקראת טעמים. ובגלל זה גם בס"ג ההתפשטות מלמעלה-למטה נקראת טעמים.
גלגלתא, ההתפשטות הראשונה, נקראת כתר. ע"ב - חכמה. ס"ג - בינה. למדנו, שבבינה יש אור חסדים. בינה בעצמה היא חפץ חסד. כלומר, היא לא רוצה לקבל לעצמה כלום.
למדנו גם, שמהבורא יצא אור, האור הזה ברא רצון לקבל, כלי. האור שמתפשט מהבורא נקרא כתר, והכלי הזה, שמקבל, נקרא חכמה, ואותו הכלי כשרוצה לתת בחזרה לבורא, נקרא בינה. כעקרון, בינה רוצה לתת הכול. ואז, אם בחכמה מתפשט אור חכמה, אז בבינה מתפשט אור חסדים.
מה קורה כאן? גלגלתא יוצאת אחרי מלכות דאין סוף, על הרשימות ד' דהתלבשות - ד' דעביות. ע"ב יוצא אחרי גלגלתא, על הרשימות ד' דהתלבשות - ג' דעביות. ס"ג יוצא אחרי ע"ב על הרשימות ג' דהתלבשות - ב' דעביות.
ג' דהתלבשות זה עדיין אור חכמה, וב' דעביות, זה אור חסדים. בס"ג, בהתפשטות מלמעלה-למטה, יש ג' דהתלבשות וב' דעביות. כלומר, יש אור חכמה. אבל כשפרצוף ס"ג מתחיל להזדכך אחרי ביטוש פנים ומקיף, ומגיע בחזרה למסך הזה – אז מיד, כשהוא יוצא מנקודת הביטוש פנים ומקיף, ומתחיל לעלות בחזרה לפה, ג' דהתלבשות נעלמת ונשארת ב' דהתלבשות על ב' דעביות, שזה נקרא בינה, בינה נקייה. זאת אומרת, ממש רק בינה, שזה חפץ חסד. רק אור חסדים.
אם כך, כל האורות האלו, שנמצאים בהזדככות המסך של פרצוף ס"ג בעליה, יכולים לרדת למטה מטבור דגלגלתא ולהתפשט שם. אפילו גלגלתא לא יכולה למלא מה שלמטה מטבור שלה, וגם ע"ב לא יכול לרדת לשם, וגם טעמים דס"ג לא יכולים לרדת לשם. בגלל שאין להם מספיק מסך, כדי לקבל על מנת להשפיע. בסוף דגלגלתא יש רק מסך "לא לקבל" - לא לקבל כלום באופן מקסימלי.
בסוף דגלגלתא יש רצונות גדולים מאוד: ד' דהתלבשות - ד' דעביות. ובנקודות דס"ג, יש בסך הכול ב' דהתלבשות - ב' דעביות. בנקודות דס"ג, ירד אל למטה מן הטבור דגלגלתא אור חסדים.
כל קטע של פרצוף, כל קטע של התפשטות האור, לא חשוב איפה שלא יהיה, תמיד אנחנו יכולים לחלק אותו לעשר ספירות. כך זה גם בפיזיקה בעולם הזה: כל דבר בפני עצמו, אנחנו יכולים לראות כאובייקט מושלם, כשלם. אזי אנחנו יכולים לחלק את כל הקטע הזה, של נקודות דס"ג שירדו למטה מטבור, לעשר ספירות: כתר, חכמה, בינה, חסד, גבורה, תפארת, נצח, הוד, יסוד, מלכות. עשר ספירות. ובסך הכול, הפרצוף הזה - הירידה הזאת של נקודות דס"ג למטה, נקראת עשר ספירות דנקודות דס"ג.