'צמצום ב
כשהפרצוף הזה, שנקרא נקודות דס"ג, יורד למטה מטבור (זה מאוד חשוב לנו, הטבור הזה) הוא מתחיל למלא את נה"י דגלגלתא באור דחסדים, ואז הוא מתחיל לקבל מנה"י דגלגלתא את הרשימות, את הרצונות שיש שם.
הרצונות האלה, ד'-ד', שיש בנה"י דגלגלתא, הרבה יותר גדולים מהרצונות שיש בס"ג, מב'-ב'. ויוצא, שזה (ד'-ד') משפיע לזה (ב'-ב'). עד כדי כך, שנקודות דס"ג, במקום שבו הם כלים דהשפעה – הם רוצים רק לתת, ולא משפיע עליהם כלום. אבל במקום שבו הם רוצים לקבל - הם מתחילים לרצות לקבל, כמו הרצונות לקבל שבסוף של גלגלתא.
זה כמו שאני נכנס למקום כלשהו, ובו אני רואה אנשים שרוצים להרוויח המון כסף, אנשים שרוצים לבנות בתים, לטייל בכל מיני מקומות, ואני מתחיל להתכלל איתם. למה? יש לי רצון לקבל (אח"פ דנקודות דס"ג), וגם להם יש רצונות דלקבל (נה"י דגלגלתא), והרצונות לקבל שבנה"י דגלגלתא הרבה יותר גדולים מהרצונות לקבל שבאח"פ דנקודות דס"ג.
בנקודות דס"ג, יש ב' דהתלבשות, כלומר יש שם מסך ב'-ב'. ומנה"י דגלגלתא מגיע רצון ד'- ד'. יוצא, שאני מתחיל לרצות הרבה יותר מהמסך שלי. זאת אומרת, שיש לי עודף רצון לעומת המסך, ואני רוצה לקבל על מנת לקבל. אם כך, אז אנחנו זוכרים שלפי החוק של צ"א אסור להשתמש ברצון לקבל על מנת לקבל, וזה בעצם מה שנעשה אצלי כאן, ולכן מלכות שעומדת למטה, בסיום, כדי שאני לא אפר את החוק של צ"א, עולה לאמצע תפארת ואומרת: "רק עד כאן מותר לאור להתפשט, ומכאן והלאה אסור בכלל בכלים האלה לקבל שום דבר. אני עומדת כאן, ואני מגבילה אותם, שיותר לא יתפשטו אורות למטה מהמקום הזה. בתוך הרצונות האלה, אסור שיתפשטו אורות." והפעולה הזאת נקראת פעולת צמצום ב' (צ"ב).
ובכן, מלכות עלתה לאמצע תפארת, והמקום הזה של אמצע תפארת נקרא פרסא. כלומר, אסור להשתמש בכלים שנמצאים למטה מפרסא. זה החוק. מאין סוף היתה התפשטות דרך גלגלתא, ע"ב, ס"ג, נקודות דס"ג, נעשה צמצום ב', ומעכשיו והלאה, מה שלא יהיה, אסור להשתמש בכלים שנמצאים למטה מתפארת. זה החוק.
בגלל זה, אחד מסימני הכשרות זה שיהיה פרסא (שהרגל של הבהמה תהיה מחולקת עם פרסא). הפרסא זה גם כמו סרעפת, שמחלקת את כלי הנשימה מכלי העיכול. בקיצור, ניתן לראות את התוצאה של זה בהרבה מקומות, בהרבה חוקים ומקרים בעולם הזה.
סיכום:
נקודות דס"ג ירדו למטה מטבור, ובגלל שרצו למלא באור דחסדים את הסוף דגלגלתא, הם התרשמו, בחלק הרצון לקבל שלהם (מטבור עד הפרסא זה חלק הרצון להשפיע, ומפרסא עד הסיום, זה חלק הרצון לקבל), וקיבלו רצונות יותר גדולים מגלגלתא, ובגלל זה הם הצטמצמו.
זאת אומרת, אם בהתחלה אור של חסדים, היה מתפשט מטבור עד סיום, אז עכשיו, לכל האורות מותר להתפשט רק מטבור עד הפרסא. עליית הסיום ממקומו עד לאמצע התפארת, זה נקרא צ"ב, ומקום הגבול החדש נקרא פרסא. זה מה שקרה מנקודות דס"ג.