חזרה קצרה
נחזור בקצרה על מה שלמדנו מירידת נקודות דס"ג מתחת לטבור ועד לקטנות עולם הנקודים:
פרצוף גלגלתא יוצא על רשימות ד'-ד' (ובו ראש-תוך-סוף, פה-טבור-סיום בהתאמה).
אחרי גלגלתא יוצא פרצוף ע"ב על רשימות ד'-ג'. הפה שלו, במקום חזה דגלגלתא.
אחרי ע"ב יוצא פרצוף ס"ג, על רשימות ג'-ב'. הפה של ס"ג, נמצא בחזה של הע"ב.
שניהם, גם ע"ב וגם ס"ג מסתיימים על הטבור.
בפרצוף ס"ג יש טעמים. אך מה שמעניין אותנו, זה הנקודות דס"ג: כשס"ג מתחיל להזדכך, יוצאות נקודות דס"ג, ואז, בגלל שהם אורות של ב' דהתלבשות - ב' דעביות, יוצא שהאורות האלה נכנסים למטה מטבור, ומתפשטים עד סיום גלגלתא. יש כאן כתר, חכמה, בינה, חסד, גבורה, תפארת, נצח, הוד, יסוד, מלכות. והם מתפשטים מלמעלה-למטה, וממלאים את הגלגלתא באור דחסדים. ואז נקודות דס"ג מקבלים מגלגלתא רשימות ד'-ג', שהן רשימות לאור חכמה. מתוך זה, נקודות דס"ג מתחילות להרגיש, שלמטה מתפארת, מתחילים להיות כלים דקבלה. הן מתחילות להרגיש כאן רצון לקבל ללא מסך.
בכלים האלה, שנמצאים למטה מתפארת, ושבהם נעשה רצון לקבל, המלכות עולה למעלה, והעלייה הזו נקראת צ"ב. המקום החדש של המלכות נקרא פרסא.
כל זה קרה בזמן שנקודות דס"ג התפשטו מתחת לטבור, למטה, פעלו על סוף דגלגלתא, קיבלו משם רשימות ד'-ג', הצטמצמו, ובחזרה הם עולים עולים עולים, לראש דס"ג. כלומר, הכול קרה בדרך שלהם לראש דס"ג. הם מגיעים לראש דס"ג עם הרשימות של עצמם, שזה רשימות ב'-א' מצומצמות (ב'-א' פלוס צ"ב), זהו רשימו אחד. והרשימו השני זה ד'-ג', שתפסו למטה מנה"י דגלגלתא.
מה קורה הלאה?
לפי רשימות ב'-א' המצומצמות, כדי להוליד את הפרצוף הבא, המסך צריך לעמוד בנקבי עינים. מה זה נקבי עינים? בראש יש כתר, חכמה, בינה, ז"א ומלכות. חצי הבינה - המקום בו נגמר ג"ר דבינה, ונשאר ז"ת דבינה, המקום הזה נקרא נקבי עינים. ואז נעשה שם זווג, מהתחלת הראש דס"ג - לא בכל הראש, כמו שהיה קודם, אלא רק על חלק.
למה רק על חלק? כי אם אסור לי לקבל בפנים, אלא רק בקטע מסויים (מטבור עד פרסא) של הגוף, אז כנגד זה אני צריך לעשות חשבון בראש, כמה מותר לי לקבל. נניח, שאסור לי למלא ארבעים אחוז מהקיבה שלי, אז אני כבר בראש עושה חשבון: כמה מותר לי לקבל כדי שהקיבה תתמלא רק בשישים אחוז, ובארבעים תישאר ריקה. זה מה שקורה כאן.
ואז, אחרי הזווג שנעשה בנקבי עיניים, יורד אור למטה, ובונה פרצוף בדיוק במקום ממנו עלו הרשימות, הבקשות. הוא מתמלא עד הפרסא, ולא יותר, והפרצוף הזה נקרא "קטנות דעולם הנקודים". יש בפרצוף הזה שלושה חלקים: כתר, או"א וזו"ן. ושלושת החלקים האלה, נמצאים כולם במצב המצומצם. למה? כי לפי צמצום ב', אפשר להשתמש רק בחצי מהכלים. אז יש פה ראש אחד שנקרא כתר, ראש שני - או"א, וגוף.
כמו בכל פרצוף כך גם בקטנות דעולם הנקודים יש לנו:
- כתר,
- או"א (אבא ואמא) שזה חכמה ובינה,
- וזו"ן (זעיר אנפין ונוקבא) שזה ז"א ומלכות. זהו המבנה של הפרצוף.