אתה נמצא כאן: קבלה לעם / ספריית כתבי מקובלים / קבלה לעם / זוהר לעם / פרשת קורח / קְרִאֵי מוֹעד

קְרִאֵי מוֹעד

ט) קְרִאֵי כתוב, חסר י'. המלכות שבארץ כעין המלכות שברקיע, כלומר, המלכות שלמטה היא כעין המלכות של מעלה. כל אלו ספירות העליונות, שהשם הקדוש נאחז בהן, כולם מזומנים ממקום שנקרא קודש, או"א עילאין. וכמ"ש, מקראֵי קודש. וזה בשעה שמועד שרוי בעולם, בחגים ומועדים. וכמו שאלו ספירות העליונות קרואות מקדש העליון, לקדשם, כן קודש התחתון, מזמין צבאיו לעטר ולהעלותם, שהם ג' עולמות בי"ע, שהם צבאיה, שהמלכות מעטרם ומעלה אותם לאצילות.

י) קודש העליון, או"א עילאין. קודש התחתון, חכמת שלמה, המלכות, שהיא ג"כ הזמינה את כל צבאיה, לקדשם בקדושתה. אלו הצבאות כולם מזומנים להתעטר בקודש התחתון, בזמן שמועד שורה בעולם. וכעין שצבאותיה עומדים למעלה באצילות, מזומנים מן המלכות, כך עומדים ממוני העם, ראשי ישראל, כדוגמה שלה למטה, בעוה"ז. וע"כ הם נקראים קְרִאֵי מועד. ומשום שהם למטה, נקראים, קראי מועד, חסר י'. אבל הם אז בשלמות יתרה.

יא) אנשי שֵם, אנשי המלכות, הנקראת שֵם, ולא אנשי הויה, ז"א. ע"כ נקראו אנשי שם, שמצד הגבורה באו, מהמלכות, הנקראת גבורה תתאה. וזהו נאמר לשַבחם ביותר. אבל הם לקחו אותה לעצמם, שהפרידו המלכות מז"א, ונאחזו במחלוקת עם משה, ז"א.

חזרה לראש הדף