1. כשעלה ברצונו של המלך להאציל ולברוא העולמות, ניצוץ הקשה חקק חקיקה באור העליון. חקק חקיקה, הסתלקות וצמצום האור, המשאיר המקום פנוי וריק מאור, ונבחן כמו חקיקה.
3. והמשכילים יזהירו כזוהר הרקיע. והמשכילים, זו"ן דאצילות או נשמות הצדיקים. זוהר הרקיע, הארת ג"ר, המתגלה ע"י שיתוף דמדה"ר.
14. והמשכילים יזהירו, כמו הטעמים המנגנים. וע"פ הנגינה שלהן הולכות אחריהן האותיות והנקודות. ע"ס נחלקות לג' עיקרים: טעמים, נקודות, אותיות. הטעמים כתר, הנקודות חכמה, האותיות ישסו"ת וזו"ן.
17. והארץ הייתה תוהו ובוהו. המילה, הייתה, מורה על מקודם לכן, בעת שהייתה שלג בתוך מים ויצאה ממנה הזוהמה בכוח של התהוות השלג במים.
28. ויאמר אלקים יהי אור ויהי אור. מהמאמר, יהי אור, היא התחלה למצוא הסודות, איך נברא העולם בדרך פרט. שעד כאן נזכר בריאת העולם בדרך כלל, בכתוב, בראשית ברא אלקים. ואח"כ חזר הכלל להיות כלל ופרט וכלל.
44. ויאמר אלקים, יהי רקיע בתוך המים ויהי מבדיל בין מים למים. זהו התיקון בפרט, להבדיל בין מים עליונים לתחתונים, בשמאל. והוא הפרט השני של בריאת העולם.